6 Kasım 2008 Perşembe

Honda V4


Kasım sayısında Honda'nın V4 inadı isimli bir dosya yayınladık. Honda cidden acaip bir firma. Bir yandan dünyanın en iyi pazar araştırmalarını yapan, kullanıcıların beklentilerini, sektörün nabzını en iyi tutan firmayken bir yandan da bazı konularda burnunun dikine gitmekten geri durmayan bir firma. V4 motor olayı da bu burnunun dikine gitme konusunda iyi bir örnek. Aşırı mühendislik ve emek gücü harcayarak bazı V4 motorlu motosikletlerde başarı yakalamış olsa da genellikle hicran ve hüzün yaşamış bu konuda. Ne olursa olsun yine de MotoGP gibi en üst seviyedeki yarış camiasında V4 ile at koşturmaya devam ediyor. Ducati ve Suzuki de V4 motorlu araçlarla yarışsa bile yarın kare 4 silindir daha iyi denilse o formata geçebilirler. Honda için öyle değil. Atamızın mirası o V4.

VFR800VTEC dışında V4 makineli motosiklet ürün gamında yok yıllardır. VFR800 için de yabancı basında söylenenler hiç iç açıcı değil. Bike BMWF800ST'ye bile dövdürdü VFR'yi. Ben en son 2006 modelini kullandığımda fena değildi. Ancak yenilenen VTEC sistemi ile ileri doğru bir adım atarken motor yazılımının akıcı tepkiler vermemesi yüzünden itin g*tune sokup çıkarılıyor. Artık köhneleşen VFR'nin yerine yeni bir modeli bu yıl bekliyordum açıkçası.

V4 konseptinin arka planında zaten yeni V4'lerin tasarım örneği olduğunu açıklıyorlar. Milano'da da yeni bir V4'lü motosiklet çıkmayınca anlaşılıyor ki yeni model 2010'a kaldı.

Olsun bu yıl DN-01 gelecekmiş ülkemize...

Ona da şükür...

Hiç yorum yok: